Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-mail-logging domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the invisible-recaptcha domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the it-l10n-ithemes-security-pro domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Functie _load_textdomain_just_in_time werd verkeerd aangeroepen. Vertaling laden voor het avia_framework domein werd te vroeg geactiveerd. Dit is meestal een aanwijzing dat er wat code in de plugin of het thema te vroeg tegenkomt. Vertalingen moeten worden geladen bij de init actie of later. Lees Foutopsporing in WordPress voor meer informatie. (Dit bericht is toegevoegd in versie 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114
Injury Prevention in Recreational Running - SmartEducation
< Terug naar cursusaanbod

Injury Prevention in Recreational Running

Direct aanmelden

Planning

Inhoud

Get fit, run it! Running is dé sport bij uitstek geworden die men gaat beoefenen om te streven naar een betere gezondheid. Maar al te vaak worden recreatieve lopers geconfronteerd met overbelastingsletsels van het bewegingsapparaat. Gezondheidsprofessionals (artsen, kinesitherapeuten, personal trainers, …) worden vandaag dan ook steeds vaker geconsulteerd om dit te voorkomen i.p.v. te genezen. Deze opleidingsdag heeft daarom als doel om concrete handvaten aan te reiken hoe je aan de slag kan gaan in de praktijk met deze niet-gekwetste recreatieve loper.

In de voormiddag schetsen we een duidelijk beeld van mogelijke pitfalls bij verschillende subgroepen (oa. ‘the female runner’, ‘the master runner’, …) van recreatieve lopers. We gaan uitgebreid in op testings die deze kunnen bloot leggen en hoe je vanuit deze resultaten, via een klinisch redeneerproces, concrete oefendoelstellingen kan formuleren. Deze belangrijke skills worden aangevuld met minstens even belangrijke basisrichtlijnen rond load management, loopschema’s en wetenschappelijke bekrachtiging of ontkrachting van loopmythes.

In de namiddag gaan we tal van oefeningen demonstreren en praktisch inoefenen. We vertrekken vanuit concrete casuïstiek uit de praktijk, geïllustreerd met beeldmateriaal van specifieke testings. Zo leer je op basis van de geformuleerde doelstellingen realistische oefenschema’s opstellen die de kans op loopgerelateerde letsels sterk verminderen!

Leerdoelen

  • Inzicht in de valkuilen bij verschillende groepen van recreatieve lopers
  • Praktisch uitvoeren en beoordelen van klinische tests
  • Beheersen van het klinisch redeneerproces dat testresultaten vertaalt naar concrete oefendoelstellingen
  • Kennis en praktisch toepassen van diverse oefeningen om deze doelstellingen te vertalen naar een specifiek oefenschema
  • Beoordelen en finetunen van het evenwicht tussen belastbaarheid en belasting van de recreatieve loper

Docent

Doelgroep

Kinesitherapeuten, sportkinesitherapeuten, personal trainers, sportartsen, podologen,…

Accreditatie

Pro-Q-Kine 14 ptn

Prijs

310 euro excl. btw, 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille (bij uw aanvraag dient u te opteren voor het thema 'beroepsspecifieke competenties')

Inbegrepen

Syllabus, lunch en koffiepauzes.

© Copyright 2021 - SmartEducation