Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wp-mail-logging domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the invisible-recaptcha domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the it-l10n-ithemes-security-pro domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Functie _load_textdomain_just_in_time werd verkeerd aangeroepen. Vertaling laden voor het avia_framework domein werd te vroeg geactiveerd. Dit is meestal een aanwijzing dat er wat code in de plugin of het thema te vroeg tegenkomt. Vertalingen moeten worden geladen bij de init actie of later. Lees Foutopsporing in WordPress voor meer informatie. (Dit bericht is toegevoegd in versie 6.7.0.) in /home/smarteducation/webapps/staging-smartedu/wp-includes/functions.php on line 6114
Kinderen en adolescenten met DCD: (h)erkenning en evidence based aanpak - SmartEducation
< Terug naar cursusaanbod

Kinderen en adolescenten met DCD: (h)erkenning en evidence based aanpak

Direct aanmelden

Planning

Inhoud

‘Developmental Coordination Disorder’ (DCD) of Coördinatie-ontwikkelingsstoornis heeft een grote impact op het welbevinden (fysiek, emotioneel en sociaal) van een kind. De gevolgen van de stoornis hebben een invloed tot op volwassen leeftijd.

Voor kinesitherapeuten is het belangrijk om uit de anamnese signalen van DCD op te pikken, DCD te herkennen in het klinisch beeld, de juiste tools te gebruiken voor zowel informatieverzameling, klinisch onderzoek als diagnostiek en bewust te zijn van de do’s en don’ts wat betreft de behandeling/management met het oog op persoonlijk, haalbaar en gefundeerd advies.

Tijdens deze opleidingsdag ligt de nadruk op het opbouwen van een goede theoretische achtergrond. We wisselen dit af met praktijkvoorbeelden (beeldmateriaal, interactief ervaren van DCD en casussen). Er worden links, templates, literatuur etc. gedeeld om nadien zelf mee aan de slag te gaan.

Deze opleidingsdag richt zich enerzijds tot pediatrische kinesitherapeuten en ergotherapeuten die hun kennis willen opfrissen/uitbreiden met de ‘state-of-the-art’ aangaande symptomen, diagnostiek en behandeling/management bij DCD. Anderzijds zijn ook kinesitherapeuten welkom die interesse hebben in de behandeling van kinderen en adolescenten met DCD en overwegen om hun expertise uit te breiden.

Leerdoelen

De deelnemer

  • heeft kennis over de recentste wetenschappelijke richtlijnen en theoretische achtergrond.
  • kan zich inleven in DCD en begrijpt de impact op het dagdagelijks functioneren.
  • herkent symptomen van DCD in een (ouder)anamnese.
  • herkent het klinisch beeld.
  • weet welke tools en stappen nodig zijn om te komen tot een diagnose.
  • heeft kennis over de evidence based behandeling en aanpak van DCD.
  • weet waar informatie rond DCD terug te vinden is (wetenschappelijke richtlijnen, literatuur, websites,…).

Docent

Doelgroep

Kinesitherapeuten, pediatrisch kinesitherapeuten, ergotherapeuten,…

Accreditatie

ProQ-Kine 14pt

Prijs

300€ (excl btw), 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille  (bij uw aanvraag dient u te opteren voor het thema 'beroepsspecifieke competenties')

Inbegrepen

Syllabus, lunch en koffiepauzes.

© Copyright 2021 - SmartEducation