Planning
Inhoud
Ook voor medische professionals wordt het steeds belangrijker actief te zijn op de juiste social media kanalen. Steeds meer praktijken zetten in op en communiceren via social media, maar hoe zorg je ervoor dat je deze kanalen op de juiste manier gaat aanwenden? Hierbij moet je als doel voorop stellen dat je de vindbaarheid en de branding van je praktijk kan verstevigen, en dat je jezelf laat opmerken zoals je zou opgemerkt willen worden.
Meer dan 3 miljoen Belgen hebben een LinkedIn en/of een Instagram account. Facebook blijft koploper in ons land met meer dan 7 miljoen gebruikers. Hoe kan jij ervoor zorgen dat jij met behulp van deze kanalen je professionaliteit en de kwaliteit die je biedt online in de kijker kan zetten? Een uitgewerkte branding en sociale media strategie kunnen je hierbij helpen.
Deze opleiding is hoofdzakelijk praktisch van aard en laat je via gerichte oefeningen kritisch nadenken over het inzetten van social media. Daarnaast verwerf je meer inzicht over de vaardigheden die nodig zijn bij het gebruik van deze communicatiedragers en hoe je je persoonlijke vaardigheden kan verbeteren.
Leerdoelen
Hoe kan je Facebook inzetten voor je professionele branding?
- Bedrijfspagina optimaliseren
- Volgers genereren via bestaande ambassadeurs
- Samen contentstrategie en planning uitwerken
- Inleiding tot adverteren
Hoe kan je Instagram inzetten voor je professionele branding?
- Je Instagram profiel optimaliseren
- Zet je je brand neer op Instagram
- Hoe krijg je de juiste volgers?
- Welke zijn de tools om een content plan op te stellen?
- Welke hashtag gebruik je op Instagram?
Hoe kan je LinkedIn inzetten voor je professionele branding?
- Persoonlijke pagina's van je ‘ambassadeurs’ kunnen je praktijk boosten
- LinkedIn als netwerk- en prospectietool
- Sterke content met groot bereik (personal)
- Vergroot je zichtbaarheid met je posts
Creativiteit is vaak de sleutel tot succes, enkele praktische tips & tricks binnen de sector worden aangereikt.
Docent
Doelgroep
Kinesitherapeuten en andere (para)medici met interesse in social media
Prijs
350€ (ex btw), 30% korting indien betaling met KMO-Portefeuille (bij uw aanvraag dient u te opteren voor het thema 'bedrijfsstrategie')
Inbegrepen
Syllabus, lunch en koffiepauzes.
Extra info
Omdat er veel praktijk voorzien is in deze opleiding, is het max aantal deelnemers beperkt tot 16 personen.